torsdag 19 april 2012

En sjuk natt

                                   bild

Har inte orkat med designen på min nya blogg, så vi får se om jag överhuvudtaget byter till den. Tills dess i alla fall så stannar jag kvar här.

Inatt kring 00.30 vaknade jag av att jag hade ont i varenda liten kroppsdel i hela kroppen. Lyckades somna om kring 04.00 efter många om och men. Har sovit som en kratta sen dess och febern vill ta mig. Känner mig inte riktigt hundra alls, skit sjuka.

Måste berätta om min SÅ sjuka dröm efter allt snack om att Jorden ska gå under..

Jag minns inte riktigt hur drömmen började, men jag och hela min familj (och nisse såklart, Sebbe var inte med eftersom han inte var med till thai) var i byn hon Christians familj. Alla var där tillsammans. Vi åt och hade det trevligt, efter en liten stund så gick hans familj ut. Jag gick på marknaden på byn (thaimarknad var de, haha), jag gick där ett bra tag, någon tog tag i mig och berättade att Jorden skulle gå under idag. Så jag skyndade mig snabbt hem igen och meddelade min familj vad jag just fick veta. Vi gjorde oss förberedda. Jag skickade iväg sms till alla jag ville säga adjö till. Efter en liten stund kom det en stor platta till huset som vi skulle sätta oss alla på. Vi satte oss på den och det blev jordbävning. Hela Jorden skakade och nu var vi påväg att dö. Det var som att vi försvann för en liten stund och sen var vi uppe på plattan igen, men denna gång bara jag och mamma och vi var någon helt annanstans nu. Nånstans där dom som hade bestämt att Jorden skulle gå under, var. Vi var där ganska länge, så jag skrev ett vykort till Maria där jag förklarade att jag alltid kommer finnas med henne osv. Det var svårt att få dom att skicka iväg kortet, men dom gick med på det tillslut. Dom meddelade att jag var tvungen att sätta mig på plattan igen med mamma. För nu var det dags för oss att dö.. Jag satte mig där, skrev ett absolut sista sms till både Sebbe och Christian. Båda tog det cooollungt och alla accepterade att de var våran tur att lämna Jorden nu. Så blev det världens jordbävning igen och sen vaknade jag.


Inte så roligt att läsa drömmar, det förstår jag verkligen! Men denna dröm alltså, svettades som en gris när jag vaknade. Den var så hemskt. Så jäkla sjuk dröm alltså!

Nu ska jag försöka pyssla om mig själv lite grann, ska göra en god macka och något gott att dricka till, sen ska jag slå på lite oth och krypa ner under en stor jävla filt.

Pussis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar