måndag 5 september 2011

Inget är som det ska va





















Hej hallå, bloggen.

Ursäkta att jag varit lite frånvarande, har haft ett liv bara. Om det var ok? I fredags var det i alla fall dags att dricka lite gódricka igen, tänkte vi. Det blev det och det blev en jätte rolig kväll/natt! I lördags hade jag och min älskling en mysdag. Tills kvällsdags då var jag med min söte vän marjo, vi var ute på massa galna hyss! Och sen var det dags för mig att krypa ner under täcket.

Inatt drömde jag i alla fall en dröm som verkade så verklig så jag blev lite rädd. Det handlade (så klart) om min älskade mommo. Det var vinter? om jag inte minns helt fel, vi var i alla fall ute och myste på. Vi satt utanför ingången i vår gamla lägga i Tuolla, pappa och dennis? tror jag de var, satt på en kälke. Mamsen satt på den där stengrejen som man stiger på innan man går in genom porten. Och när jag kom uppifrån backen mot dom, så såg jag att mommo också satt där på kälken. Jag satte mig på en kälke mittimot och jag kunde inte tro att hon hade kommit tillbaka till oss. Jag kunde inte förstå att hon fanns bland oss igen. Jag började grina, störtböla. Precis så som de var på begravningen och jordfästninigen. Hon sa att det kommer bli bra igen. Men jag kunde inte tro på henne så jag satt bara och grät och grät och grät. Sen vaknade jag. Så länge varade det.

Har varit och hämtat min lillebror från skolan alldeles nyss nästan, och nu sitter jag här hemma hos mamsen och papsen och bara tar de lungt innan de är dags för mig att jobba sen. Vet inte riktigt vad som är hemma och hemma. Hemma är ju hos Christian och mig, men hemma är ju ändå hos mamsen? Knasigt de där.

Ingenting känns som förut....

Nu blev de här alldeles för långt, så nu avrundar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar