måndag 12 mars 2012

Jag glömde bort mig själv

Vissa gånger tror jag man har svårt att själv inse vad som är bäst för en själv. Man försöker så mycket med att då andra att må bra att man glömmer bort att man själv också måste må bra. Jag tycker om att göra så andra mår bra, som vill göra saker för andra för att sen få se hur mycket dom uppskattar det och sen leva på att dom är glada och mår bra. Det är så jävla kul att göra saker för dom som uppskattar det, att få se deras glädje för något man gjort för de. Så bra och skön känsla!! Men hur bra är den för mig? Hur bra mår jag av det? Att göra så mycket dör att man vill att alla andra ska må bra, men man glömmer bort sig själv?

Jag trivs med att se att andra är lyckliga och glada. Är det någon som funnit varandra eller något bra har hänt i deras liv är jag glad för det. Glad för att andra mår bra!

Ibland glömmer vi bort oss själva.
Dom andra mår bra.. men hur mår vi egentligen?

Jag ska försöka finna mer styrka och mod i mig som gör att jag SKA klara av att säga nej till saker, för det suger jag verkligen på! Är askass på att säga nej..
Jag ska försöka finna mer styrka och mod i mig för att inte glömma bort mig själv.

Jag varken menar eller säger att jag mår dåligt, gudnej!
Det jag menar är att jag ska försöka säga nej oftare och göra
mer saker för mig själv för min egen skull.

Hejrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar