söndag 11 mars 2012

Tung uppförsbacke

Det kommer upp bilder från thailandet så småningom. Har inte hunnit spana igenom bilderna mer än snabbt så det kommer! ;)

Idag är det dags att röra sig mot stan igen, s-k-ö-n-t! om ni frågar mig. Saknar hemma, kan man ha mammalängtan efter bara några dagar? det har i alla fall jag.. Men först ska vi äta lite lunch och sen ska vi heeeem! Ska aldrig mer åka hemifrån, just so you know.

Livet just nu är lite upp och ned, känns mest som att det är uppförsbacke och den är oääändlig. Men en dag, då kommer det vända. När den dagen är de vette sjutton, men dagen kommer komma! Låt den komma snart.. "Det löser sig".. kan man tänka så hela tiden? "Det kommer lösa sig", "det kommer ordna sig". Fett jobbigt ska jag säga er.. Det vänder väll säkert snart, om inte annat nångång.

Jag tänkte också skriva att jag saknar min finaste älskade mommo. Igår när jag stod ute på bron tänkte jag på hur det hade varit om hon hade fått vara med oss nu, levandes på jorden. Hon var den personen jag ville skulle sy min balklänning, istället blev det en köpt. Hon är den personen jag vill ska se mina barnbarn, istället får jag berätta om henne och visa bilder. Hon är den personen jag ville skulle få vara med om saker i mitt liv. 18år, balen, studenten, 20år, barn, kanske bröllop.. osvosv. Ja ni fattar. Det är så jobbigt att man måste försöka inse att hon inte kommer vara med om det.

Fan det gör så ont.. saknar dig så oändligt mycket, mommo!

1 kommentar: