måndag 19 december 2011

Dag 1. Berätta om dig själv.

Jag heter Cassandra Carolina, två dagar försenad föddes jag den 3juni -92 på Kiruna sjukhus.

Jag växte upp i Kirunas förort Tuolluvaara med alla byabarn. Bodde där ända fram till hösten -10, då vi fick fnatt och flyttade upp till stan. (Juste, en sväng bodde vi i Jukkas också, då var jag mini). I alla fall, jobbigt var det att flytta när man bott där hela sitt liv. Nu är jag bosatt mitt i stan med min underbara sambo som jag älskar mer än allt. Min familj som består av mor, far, fyra bröder och en hund, har jag typ tvärsöver gatan.

Jag gick på Tuolluvaaraskolan ända fram till åk6, åk 7-9 gick jag på Bolagsskolan. Jag och min klass gick tillsammans från förskolan-åk9. Det var svårt att skiljas åt men vi gjorde det och jag började Barn- och fritidsprogrammet på Hjalmar Lundbohmsskolan. Jag ångrar mitt val men visste inte vad jag annars skulle valt. Studenten togs i somras med min knasiga klass, vi hade skit kul. Studenten är ett minne för livet, helt klart!

Jag just nu, jag verkar krympa för varje år som går då jag sist mätte mig för någon vecka sen till 159cm. Jag har mörkbrunt hår och det trivs jag väldigt bra i. Världens finaste hund har jag, Nixon heter han. En rottweiler/schäfter-blandning (87,5%/12,5%, på 4,5år. Han är underbar och en stor del av mitt liv. Min andre hälft så att säga.

Jag jobbar i ett resursteam ända fram till 13januari -12, efter det åker jag till Thailand för en månad med en del av min familj och min fina pojkvän. Jag har även jobbat på Radiotjänst ända sen sommaren -10. Ett väldigt bra extra jobb.

Jag drömde om att åka till USA som au pair, leva mitt liv och allt som hör till ungdomen. Men planer förändras, så är det. Jag kommer nog ångra mig många vackra dagar för att jag inte åkte. Men hade jag åkt hade jag samtidigt inte varit tillsammans med min underbara pojkvän eller levt som jag gör idag.

Jag trivs med livet som det är just nu, dock hade jag gärna vela flytta och pröva på nått nytt. Men det kommer det med. Jag har väldigt svårt att lita på människor och jag har världens finaste vänner. Saknar min mommo, mer än allt annat i världen.

Ungefär det hade jag att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar